Veelgestelde vragen (FAQ)

Een overzicht van veelgestelde vragen

Enquête

  • Hoe kan ik een melding instellen bij een bepaald antwoord van een respondent?

    Bij de vraagtypen ‘likert’ en ‘slider’ is het mogelijk om een melding in te stellen indien een respondent een bepaald antwoord heeft gegeven. In het voorbeeld hieronder wordt er een mail verstuurd naar het op te geven e-mailadres indien een respondent aangeeft dat hij/zij de tevredenheid over het digitaal afspraken maken lager beoordeeld dan een rapportcijfer 6.

Afname

  • Hoe zet ik mijn internet gesloten enquête uit met behulp van briefcodes?

    Om briefcodes te downloaden, moet er eerst een lijst ingelezen zijn, bijvoorbeeld een dummylijst.

    Een dummylijst is een lijst met fictieve data. Deze lijsten worden gebruikt om een X-aantal briefcodes (unieke links) te genereren bij een enquêtetype ‘internet gesloten’.

    Dit werkt als volgt:

    1. U maakt een enquête ‘internet gesloten’ aan en programmeert deze naar wens;
    1. U maakt via Excel een csv-bestand aan met daarin een willekeurig aantal dummyrespondenten (advies: kies hier voor een groot aantal nummers, bijvoorbeeld 1 t/m 2000, zodat deze lijst vaker gebruikt kan worden);
    2. Deze dummylijst lees je als csv-bestand in via Management >> Lijsten;
    3. U koppelt de dummylijst aan de gesloten enquête via Afname >> Doelgroep >> Panelselectie toevoegen;
    4. U kunt de briefcodes downloaden via Afname >> Afname >> Briefcodes downloaden.
    5. U ontvangt vervolgens via e-mail een Excel-bestand met daarin de briefcodes. Iedere unieke link kan worden gebruikt om een vragenlijst in te vullen.

Analyse

  • Wat is een respondentkaart?

    Het is mogelijk om één of meerdere respondenten uit de data te filteren en zijn/haar volledig ingevulde enquête in te zien. Dit kunt u bijvoorbeeld gebruiken indien u de specifieke antwoorden van een patiënt wilt zien en deze wilt toevoegen aan het dossier van een patiënt.

  • Hoe maak ik een respondentkaart aan?

    U maakt een respondentkaart aan via Analyse >> Respondentkaart en u kiest vervolgens voor ‘Zoekformulier configureren’.

    Vervolgens kunt u voor elke vraag een zoekveld aanmaken, zie de afbeelding hieronder.

    Vervolgens kunt u door middel van de ingestelde zoekvelden zoeken in het respondentoverzicht, zie de afbeelding hieronder.

    De respondentkaart ziet er als volgt uit:

  • Hoe kan ik mijn dashboard delen met mijn collega's?

    Het is mogelijk om een online dashboard openbaar met collega’s te delen zonder dat zij zelf hoeven in te loggen. Via het menu gaat u naar Analyse >> Dashboards. U kiest het betreffende dashboard  en klikt op eigenschappen (via het potloodje). Hier kunt ut het vinkje aanzetten bij ‘Dashboard delen’. Nadat u deze optie geactiveerd heeft, wordt in het dashboard bij ‘dashboard weergeven’ aan de rechterkant ‘dashboard delen’ zichtbaar. De link die hier staat, kut u mailen naar uw collega’s.

  • Is het mogelijk om bij een slider-vraag meerdere cijfers achter de komma weer te geven?

    Ja, het is mogelijk om in het dashboard meerdere cijfers achter de komma weer te geven bij een slider-vraag. Bij ‘significantie’ geeft u het aantal decimalen achter de komma aan. In het dashboard wordt dit vervolgens weergegeven in het aantal decimalen achter de komma.

  • Hoe maak ik een kruistabel?

    In uw dashboard kunt u via ‘Grafieken’ een nieuwe grafiek toevoegen. Hier kunt u de categorieën van een bepaalde vraag uitsplitsen op basis van een andere vraag of op basis van vooraf ingelezen eigenschappen (respondentkenmerken).

    In onderstaande grafiek is de vraag ‘Hoe tevreden bent u in het algemeen over uw ziekenhuis?’ afgezet tegen de vraag ‘In hoeverre beveelt u ons ziekenhuis aan bij ..?’.

    De grafiek wordt weergegeven in een percentage op basis van de categorie (hier: percentage o.b.v. tevredenheid).

     


    Uiteraard kan het percentage in de grafiek ook weergegeven worden o.b.v. de uitsplitsing (hier: het percentage o.b.v. het aanbevolen rapportcijfer).

     

    Tot slot kunnen de vragen voor de kruistabel ook omgedraaid worden. Dus de vraag ‘In hoeverre beveelt u ons ziekenhuis aan bij ..?’ afzetten tegen de vraag ‘Hoe tevreden bent u in het algemeen over uw ziekenhuis?’. Ook deze grafiek kan op 2 manieren weergegeven worden (o.b.v. categorie en o.b.v. uitsplitsing).

  • Ik wil graag een (inleidende) tekst en/of afbeelding toevoegen in het dashboard. Hoe doe ik dit?

    In het dashboard is het mogelijk om een vrij tekstveld of een afbeelding in te voegen. Dit kan via de knop ‘Tekst invoegen’. U kunt hier het vrije tekstveld gebruiken of een afbeelding invoegen (via het icoon ).

    De door u ingevoerde tekst of afbeelding komt automatisch als laatste item in het dashboard te staan. Met de pijltjes kan je de plek van de  ingevoegde tekst of afbeelding wijzigen.

     

Gebruikersbeheer

  • Wat is het verschil tussen een klant en een gebruiker?

    De klant is de hoofdgroep met eventueel daaronder ook weer klanten. Klanten worden ingezet om structuur en overzicht te bieden voor ziekenhuizen die met verschillende afdelingen en teams werken.

    Een gebruiker is een user die inlogt met een gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruikers worden toegevoegd aan een klant, zodat zij toegang hebben tot de omgeving van die bepaalde klant.

    In het voorbeeld hieronder is ‘Naam ziekenhuis’ de klant op het hoogste niveau. Daaronder zijn meerdere klanten (afdelingen) aangemaakt.

  • Hoe maak ik een nieuwe klant of gebruiker aan?

    Indien u een nieuwe klant wilt aanmaken, klikt u op het hoogste niveau van de klant (hier ‘Naam Ziekenhuis’) en gaat u naar ‘Management’ en klikt u op ‘Klant’. Vervolgens kunt u de huidige klant wijzigen (de hoofdklant wijzigen), een nieuwe klant aanmaken (een klant onder de hoofdklant aanmaken) of een nieuwe gebruiker aanmaken.

     


    Aan de rechterkant van het scherm staan staat de optie om een nieuwe klant of een nieuwe gebruiker aan te maken.

  • Hoe geef ik gebruikers bepaalde rechten?

    De rechten van gebruikers zijn afhankelijk van de positie aan welke klant zij gekoppeld zijn. Gebruikersrechten zijn ingericht op basis van klantniveau, dus niet op gebruikersniveau. Gebruikers onder dezelfde klant hebben allemaal dezelfde rechten.

    Gebruikers worden aan klanten gekoppeld door op het niveau van de klant naar ‘Management’ en vervolgens naar ‘Klant’ te gaan. Het is hierbij belangrijk dat u in de boomstructuur eerst op de betreffende klant klikt, voordat u naar ‘Management’ – ‘Klant’ gaat. Op deze wijze voegt u gebruikers toe op het juiste klantniveau.